torstai 10. joulukuuta 2015

Tuuli kulje kanssani.

Viimeinen kuukausi on ollut juoksun ja oikeastaan kaiken liikunnan osalta haastava. Juostut kilometrit ovat suorastaan romahtaneet.

Syyskuussa juoksin 13 kertaa, keskimäärin reilut 13 kilometriä joka lenkillä. Lokakuussakin 11 lenkkiä, keskimäärin 10.5 kilsaa. Mutta marraskuussa 11 juoksulenkillä kilometrejä kertyi 51. Reilusti alle vitonen per lenkura.

Marraskuu oli monin tavoin haastava ja olen rehellisesti sanottuna onnellinen siitä että liikuin noinkin paljon. Määrä ei ollut tärkeää, se että ylipäätään lähti liikkeelle oli iso juttu.

Nyt on kuitenkin tapahtunut pientä paluuta vanhaan. Olen juossut viimeisen viiden päivän aikana neljä lenkkiä. Sunnuntaina kolme kilsaa, maanantaina kaverin kanssa kutosen, tiistaina kutosen ja tänään seiskan. Ei kuulosta vieläkään mitenkään kovin hurjalta mutta oon nyt juossut muutamassa päivässä enemmän kuin viime viikkoina yhteensä!

Olosuhteet on olleet mulle just sopivia, kovaa tuulta ja sadetta. Myrskyävää puhuria on riittänyt melkein joka lenkille. Itsenäisyyspäivänä oli jopa aineksia hyvinkin eeppiselle lenkille kun sekä sade että tuuli oli ihan älyttömissä mitoissa. Ikävä kyllä sade loppui just kun lähdin liikkeelle ja jäi kokematta miltä tuntuisi köpötellä juoksumatolla autopesulassa.

Tämän päivän lenkin myötä meni rikki 1100 juostua kilometriä tänä vuonna. Tavoitteena ollut 1300 ei tule olemaan lähelläkään. Sen aika on sitten vaikka ensi vuonna.


On aika hieno tunne kun poluilla on hyvä olla ajatustensa kanssa, myös vähän pidemmissä erissä. Tätä mä olen jo vähän kaivannutkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti